Závěr pro 2023
Objednávka prací a jejich kontrola proběhla zcela bez diskuze, mimo možnosti je z naší strany ovlivnit.
Je třeba konstatovat, že:
- Objem očekávaných prací je maximálně poloviční
- Kvalita provedení je horko těžko čtvrtinová
- Doba životnosti opravy vypadá na cca 2 roky
- Výsledná cena je 1/10 původního odhadu k 1/8 očekávaného výsledku
I když níže uvádím, že je cena vyšší než jsem předpokládal, tak po celkovém zhodnocení je třeba tento výrok redigovat – přestože bych rád viděl lepší výsledek, tak cena odpovídá v hrubých obrysech původnímu odhadu.
Položka je provedena z 1/8 očekávaných prací, cena překročila redukovaný odhad o 15.000,- Kč.
Kvalitu práce, smlouvu ani cenu jsem nemohl nijak ovlivnit.
Překvapivá cena
Na jednání zastupitelstva byl projednáno rozpočtové opaření č. 3 ze kterého vyplynulo, že opravy komunikací v Travčicích a Nučničkách stály 112 000,- Kč. Odhaduji, že nučnická část je cca 1/4 z celku, tedy něco kolem 30 000,- Kč. Tedy dvojnásobek původně odhadované ceny.
Za kvalitu provedené práce je to opravdu přemrštěná cena. Zásadně chybí dobré smluvní podmínky a kontrola provedené práce.
Revize nákladů dle rozpočtu
již provizorně provedeno
Náklady z prvotně odhadovaných 300 tis. Kč sníženy na 0 Kč
Reálné náklady odhadnuty na 15 000,- Kč (5x dělník/den + materiál)
16.11.2022


Máme tady první vlaštovku týkající se problémové mapy. Pouhých 10 dní stačilo, aby se něco pohnulo poté, co jsme vedení obce odeslali Problémovou mapu.
K tomu se nedá než zatleskat.
Kvalita je však bohužel velmi pochybná a ze zkušenosti tomu dávám jeden rok, než nový asfalt vypraská a vydrolí se. Ale i tak krok správným směrem.
Níže si můžete přečíst jak by ve zkratce měla vypadat správná oprava.
Takže Miško Ftipkár dáva päť z desiatich.


Definice dle problémové mapy 2023
Problém
Cíl
Způsob řešení
Nájezdy na krajskou komunikaci jsou silně degradované a u některých hrozí jak nebezpečí dopravní nehody, tak poškození vozidel.
Oprava nájezdů
Vyřezání degradovaných konstrukcí, vytvoření únosné vrstvy z drceného kameniva, vytvoření finální pojezdové vrstvy s odvodněním
Napsat komentář