Podívejme se před začátkem jara, jak to vypadá s plněním úkolů Problémové mapy. Na to, že za sebou máme cca 10% časové délky roku, tak bychom mohli brát za nadějné, že je zpracováno cca 17% objemu plánovaných úkolů.

Nicméně nemůžeme očekávat, že dosáhneme plných 100%, protože již dnes například víme, že u bodu I2303 zůstane splněno pouze 25%, protože z Problémovou mapou definovaných 4 sloupů veřejného osvětlení bude letos proveden pouze jeden.

Ale pojďme se na ně podívat podrobněji.

Administrativa

A2301 – čištění komunikace se výrazně zlepšilo. Nevím o žádném specifickém tlaku na provozovatele pískoven, a tak to přičítám jejich zodpovědnému přístupu k práci, což je aspekt, který zní velmi pozitivně.

Stále zůstávají problémové ranní hodiny, kdy vyjedou první náklaďáky a silnice je za špatného počasí v podstatě hned znečištěna. Dle silničního zákona je za stav svého vozidla zodpovědný v první řadě řidič stejně jako za znečištění vozovky takovým vozidlem. Jak již bylo několikrát řečeno měla by to být zodpovědnost policie, ale stejně tak bylo několikrát konstatováno, že by to pravděpodobně dopadlo na nás samotné, protože tak to často bývá, když naruší klid policie.

A2302 – tady je zatím minimální posun pro nechuť ze strany obce.

A2303 – podobný stav jako v bodě předchozím podpořený tím, že převod z původního vlastníka je právně komplikovaný.

A2304 – před Vánoci jsem oslovil kolegu Kuzemenského, který na ČVUT vede ateliér, zatím bezúspěšně. S ohledem, že studentské práce se vypisují dvakrát ročně v lednu a v říjnu, tak v nějbližší době posun neočekávám.

A2305 – tady jsme dobře nakročili, existuje všeobecný souhlas s dalším řešením, takže ve věci Louže očekávám další vývoj.

A2306 – ze dvou nejčastěji používaných volných navigací je v aplikaci mapy.cz problém vyřešen, Google stále navádí skrze chodník. Stálo by za to udělat ceduli směřující vozidla na Přívoz o zatáčku dále.

A2307 – na minulém zastupitelstvu jsem bod navrhoval jako jednu z možností jak využít peníze z dotace, ale zde bohužel narážíme na to, že hlavní komunikace v Nučničkách je krajská je nutné tlačit na kraj.

Investice

I2301 – nedávno jsem pro příklad zpracoval návrh části nábřeží, který byl celkem pozitivně přijat. Právě tady se pokusíme v rámci Spolku si vzít projekt pod patronát a dotáhnout jej do zdárného konce.

I2302 – v tomto bodě se zatím žádný zásadní posun.

I2303 – částečně provedeno z iniciativy obce. Další vývoj v tomto směru pro letošní rok neočekávám.

I2304 – v tomto bodě se zatím žádný zásadní posun.

I2305 – Celkově asi neproblematičtější bod celé problémové mapy. Několik polemik a článků z podzimu v sice drhnoucí, ale přeci jen diskuzi, vykrystalizovalo v programovou náplň budovy i způsob správy jejího provozu.

I2306 – v tomto bodě se zatím žádný zásadní posun.

Údržba

U2301 – úkol se podařilo splnit iniciativou obce na základě podnětu Problémové mapy, tedy v zcela ideálním procesu.

U2302 – dle vyjádření na zastupitelstvu je daná akce v plánu údržby obce a měla by proběhnout. Horší než dnes to asi po zpracování nebude, ale bylo by vhodné se nad řešením zamyslet.

U2303 – úkol se podařilo splnit iniciativou obce na základě podnětu Problémové mapy. O životnosti řešení zůstávají pochyby.

U2304 – v tomto bodě se zatím žádný zásadní posun.

U2305 – v tomto bodě se zatím žádný zásadní posun.

U2306 – v tomto bodě se zatím žádný zásadní posun.

U2307 – s ohledem na probíhající stavbu na vedlejších pozemcích se silnice neopravila provizorně v době kdy se provizorně opravovaly nájezdy. Na zastupitelstvu se mluvilo o tom, že provizorní oprava by mohla proběhnout na jaře/létě. Gruntovní a pořádná oprava návsi by měla proběhnout na základě pořádného projektu. Samotný projekt nemáme pro tento rok ani v Problémové mapě, mohl by se tam objevit pro rok 2024 a do té doby by bylo vhodné vést diskuzi jaké představy a očekávaní máme od nové návsi.

U2308 – v tomto bodě se zatím žádný zásadní posun.