Pokud by to někoho zajímalo, tak se oficiálně jedná o silnici III. třídy č. 24056 a jejím vlastníkem je Ústecký kraj a spravuje jej Správa a údržba silnic Ústeckého kraje, státní dozor nad komunikací vykonává Oddělení silničního hospodářství místně příslušného Odboru dopravy. To jen tak na okraj, kdyby někdo náhodou nevěděl na koho se obrátit v případě stížností a připomínek. Část silnice, o které se budeme bavit, spadá pod katastry Nučničky [768031], Počaply u Terezína [622591] a Travčice [768049]. Zase jen tak pro některé, že se umíme kouknout do mapy.
Ale dost špičkování.
Zobrazit větší mapu
Problémem této části silnice je, že se nachází pod stálým provozem těžkých nákladních automobilů. Degradace povrchu tak postupuje zvýšeným tempem a kdysi krásně hladká vozovka, široko daleko známá jako ideální místo inline bruslařů, se nám před očima mění v tankodrom.
Samotní řidiči kamiónů často přeceňují své schopnosti a řítí se po cestě devadesátikilometrovou rychlostí bez ohledu na to, jak jim odskakuje návěs. Zda-li je váha jejich vozů v souladu s požadavky provozu na komunikacích, také jen odhadujeme, protože tolik potřebné vážení se neprování.
Je to současně hlavní spojnice našich obcí a všichni víme, že nikdo soudný na ní nevyjede jinak než autem. Absolutně z říše fantazie je, že by tam někdo poslal dítě na kole, aby si zajelo do vedlejší vsi byť jen na fotbalový tréning. I z dospělých se po cestě vydají jen nejdrsnější kaskadéři jako je Bambus.
Samostatnou kapitolou je pak stav komunikace na podzim a na jaře – ke všem výše uvedeným problémům se přidává mizerný úklid a na komunikaci je občas až několikacentimetrová vrstva bahna.
Takže jsem si postěžoval a co tedy dál?
„Nezjistili jsme, jaké konkrétní kroky máš na mysli“, jak by řekl místní klasik.
Takže správné řešení – ze strany obecního úřadu:
- Podnět nápravě krytí nákladních vozů na Policii ČR
- Žádost o informaci o stavu komunikace od Správa a údržba silnic Ústeckého kraje.
- Podnět k hledání řešení nebezpečného úseku komunikace na Oddělení silničního hospodářství místně příslušného Odboru dopravy
- Požadavek na namátkové vážení vozidel v daném úseku pro Policii
- Požadavek na reporty ze zákonem stanoveného měsíčního hodnocení stavu komunikace
- V případě jakékoliv nehody informovat účastníky, že stav komunikace mohl být výrazným prvkem jejich případu
- Tlak na vybudování nové komunikace včetně odděleného cyklistického pruhu a chodníku
A mnoho dalších drobných akcí jejichž cílem je dostat odpovědné autority pod tlak. Jeden papír nic neřeší, tlak je nutné provádět kontinuálně.
A to je možné pouze ze strany obecního úřadu, který je za to placen. Běžný občan může dělat to samé, ale jednak to dělá ve svém volném čase zdarma jako hobby a z druhé strany dosah stížnosti jednoho občana a obce je nesrovnatelný.
Zde vidíte názorný příklad rozdílu našeho přístupu k řešení problému. Záleží na Vás, jestli se silnice bude ničit další 4 roky, nebo se nastartuje cesta k nápravě.
Napsat komentář