Jednání zastupitelstva č. 6 z 30.3.2023. Trošku pozdní report, ale začalo nám jaro a ještě mi do toho spadla jedna větší práce, takže jsem se k reportu dostal až nyní, skoro měsíc poté.

Kromě bodu 13 není v programu nic zásadně složitého, takže to projdeme velmi svižně. Ale čtěte až do konce – čeká vás malé překvapení.

2-Kontrola činnosti:

  • vyřešena smlouva s útulkem

  • Odeslány námitky k 5-té aktualizaci Zásad územního rozvoje Ústeckého kraje týkajících se VRT

  • Prodloužena smlouva s firmou Galileo na hosting obecních webstránek

  • Podepsána věcná břemena odsouhlasená na minulých zastupitelstvech

…a pár dalších bodů, které jsem nestihl zapsat a jsou spíše obecného charakteru správy obce.

Celkový program zastupitelstva 30.03.2023:

3-Zpráva o činnosti:

  • Uspořádán dětský ples

  • Proběhl ples MŠ

  • Probíhá proces legalizace kůlny a pergoly na přívoze

  • Oprava přístupu na přívoz (tady je velká pochvala – tahle akce z hlediska uživatelského dopadla skvěle)

  • Oprava kanálu v Ořechovce (Nučničky)

  • Vymalováno na přívoze

  • Začalo se se sekáním trávy

… a opět pár méně zapamatovatelných bodů

bod 4. - Smlouva o zřízení věcného břemene ČEZ

Odsouhlaseno 9x pro

Nemám přesnou poznámku, ale mám pocit, že se jedná o přípojku pozemku Tomáše Voplatka v Nučničkách

bod 5. - Smouva na věcné břemeno inženýrské sítě

Odsouhlaseno 9x pro

Přípojka na vodovod a kanalizaci Marka Kruncla, Nučničky

bod 6. – Schválení hospodářského výsledku obce Travčice za rok 2022

8x PRO - 0x PROTI - 1x ZDRŽEL

V podstatě by se mělo jednat o formalitu několikrát projednávaného dokumentu, ale opět jsem jej dostal dokument k posouzení až na začátku jednání a to prostě není možné zodpovědně zhodnotit zda jsou důvody pro nebo proti návrhu. Proto jsem se zdržel hlasování.

bod 7. – Schválení účetní závěrky obce Travčice za rok 2022

8x PRO - 0x PROTI - 1x ZDRŽEL

Opět stejný vzorec jako v bodě 6 – zdržel jsem se hlasování.

bod 8. – Schválení účetní závěrky MŠ Travčice za rok 2022

8x PRO - 0 PROTI - 1x ZDRŽEL

Opět ze stejných důvodů jako v bodě 6 a 7 se zdržím hlasování

bod 9. – Žádost o finanční dar z rozpočtu obce - zdravotní klaun

9x PRO - 0 PROTI - 0x ZDRŽEL

Navržen a odsouhlasen dar 3000,- Kč.

bod 10. – žádost o dar - Diakonie ČCE Litoměřice

9x PRO - 0x PROTI - 0x ZDRŽEL

Navržen a odsouhlasen dar 12 000,- Kč

bod 11. – Rozpočtové opatření č. 1

Nemám zaznamenáno v poznámkách, ale myslím, že to bylo 9x PRO

Rozpočtové opatření vyvolané nutným nákupem trouby do kuchyně KD.

KD je majetkem obce, který pronajímá včetně vybavení, tak je pro zachování provozu kuchyně, která vaří pro důchodce nutné zachovat provozuschopnost.

bod 12 – Žádost o podporu - Linka bezpečí

5x PRO - 0x PROTI - 4x ZDRŽEL

Překvapivá, v podstatě zábavná vložka. Někteří zastupitelé a rodiče v jedné osobě, kterým dospívající děti vyhrožují při výchovných lekcích telefonátem na linku bezpečí, rozhodně nepatřili k fandům tohoto příspěvku. Nakonec byl odsouhlasen příspěvek (tuším) 2000,- Kč.

Hlasuji pro – jednak nemám děti a na druhé straně pokud obec netíží žádné vysoké výdaje, tak se držím zásady podpořit alespoň symbolicky každý spolek.

Revokované stanovisko

bod 13 – Vyjádření úřadu územního plánování

Revokace hlasování bod 12-2 z jednání zastupitelstva 31.10.2022
NESCHVÁLENO - 1x PRO - 2x ZDRŽEL - 6x PROTI

Z mého pohledu nejsložitější bod jednání.

Paní Kinská podala žádost o žádost o změnu stanoviska ke změně územního plánu na jejím pozemku 107/6 k. ú. Nučničky (vedle její zahrady u cesty na Terezín). 31.10.2022 zastupitelstvo poměrem 5xPRO – 3x ZDRŽEL – 1x PROTI odsouhlasilo nedoporučení pořizovatele územního plánu (Odbor územního plánování Litoměřice – Bc. Ivana Pettingerová) ke změně. Zdůvodnění si můžete prohlédnou přímo v dokumentu. V podstatě pořizovatel tvrdí, že z důvodů možného zatopení pozemku při povodni není možné na pozemku stavět.

Zastupitelstvo obce mě tedy pověřilo, abych zpracoval žádost na pořizovatele na změnu stanoviska, které jsem zpracoval a odeslal starostovi, který jej oficiálně zaslal na pořizovatele. Plné znění najdete níže. V podstatě říkám, že nestavět na potenciálně zaplavitelných pozemcích je priorita zásad územního rozvoje kraje, jak uvádí původní zdůvodnění, ale jedná se o prioritu č. 46 a je minimálně 5 typů priorit nad číslem 46, které jsou naopak pro to, aby se na pozemcích stavělo.

Vycházím z jednoduchého předpokladu, že pokud se pozemek nenalézá v proudnici záplavového území, tak mu voda v podstatě neublíží, pokud jsou obytné místnosti nad úrovní předpokládané Q100 (stoleté vody), u nás spíše vody úrovně povodně 2002. Což lze technicky řešit, sice to něco stojí, ale je to řešitelné. Příkladem toho je dům, který právě stavím na základě stavebního povolení resp. přesněji oznámení stavby z 2022 v místě z hlediska povodní daleko horším. Je to dáno zastavitelností území podle stávajícího územního plánu z roku 2008, tedy už se zkušeností povodní 2002. Proto nevidím nejmenší důvod, proč by měli být ostatní obyvatelé šikanování rozhodnutím od kancelářských stolů.

Pokud si pak prohlédnete nové vyjádření pořizovatele územního plánu, tak uvidíte, že argumentace žádosti zaslané pořizovateli má svou sílu, protože ve výsledku pořizovatel tvrdí: „stejně jste si odhlasovali, že tak chcete, tak je to váš problém“. A tak jsem se snažil kolegy přesvědčit, že je v naších silách dosáhnout výsledku, který bude ku prospěchu našich obyvatel.

Velký dojem to na ostatní zastupitele neudělalo, někteří z nich neustále opakovali mantru o inteligenci okresního úřednictva, které by přece nedoporučovalo nesmysly (v podstatě se tomuto argumentu nedá odporovat – záleží jak má kdo postavenou laťku). Také z pohledu travčického obyvatele není problém nijak palčivý. Což se bohužel může velmi rychle změnit s novou zvýšenou úrovní Q100, kterou prosazuje Povodí.

Nezbylo mi tedy než abych dostál všem možnostem demokratického hlasování a nechal jsem hlasovat o revokaci rozhodnutí z 31.10.2022, které bohužel nebylo schváleno výše uvedeným poměrem.

Celkově mě mrzí, že zastupitelé nenacházejí odvahu zastat se zájmů obyvatel proti relativně nesmyslným požadavkům vyšších úřadů.

Revokované stanovisko

Text žádosti pro pořizovatele územního plánu včetně příloh

Odpověď pořizovatele územního plánu

bod 14. – Schválení veřejné zakázky malého rozsahu - oprava chodníku

9x PRO (tuším)

Jedná se o opravu chodníku kolem krajské komunikace směrem k Terezínu v Travčicích na základě peněz z dotací. Celková cena cca 2 mil. Kč

Požádal jsem o projektovou dokumentaci a místo ní dostal k nahlédnutí rozpočet. Z něj jsem vyčetl, že ceny materiálů jsou přibližně 20% nadhodnocené nad ceny běžně dostupné každému smrtelníkovi. Pokud se pohybujete v branži, tak víte, že každá trošku slušná firma má u dodavatelů slevy cca 30-40%.

Nemám tu poznámku, zda jsem se zdržel či byl pro. Beru z dnešního střízlivého pohledu horší variantu, že jsem hlasoval pro. Důvodem takového hlasování je předpoklad, že každá nová oprava/stavba je dobře pro nás všechny.

Musím se holt soustředit až do posledního hlasování a nenechat se vyšťavit předchozím bodem.

Ale – možná z toho může být pěkná bojovka pro začínající skauty: dle výše uvedeného se dá odhadnout, že v zakázce lítá až nějakých 700 tis. Kč „volných“ peněz. Možná si je nechá zpracovatel zakázky jako důkaz šikovnosti svého obchodnického umění. Možná. A možná se stane, že se bude muset rozdělit. Taky možnost – nevíme.

Stačí se jen dívat.

Diskuze

V diskuzi se velmi řešilo jaký kolotoč přijede na pouť.

Nicméně domluvili jsme se, že další jednání zastupitelstva, které bude přibližně v květnu nebo červnu se uskuteční na přívoze v Nučničkách (to je to slibované překvapení)

Mé hlasování

Barva rámečku popisu daného bodu určuje mé hlasování

Můj hlas je PRO

ZDRŽEL jsem se hlasování

hlasuji PROTI

bod je specifický, má více podbodů, nebylo hlasováno a pod.